نیلوفرانه ها

گاه نوشت های دختری از جنس توت فرنگی ...

نیلوفرانه ها

گاه نوشت های دختری از جنس توت فرنگی ...

بهار و شکوفه های درخت گیلاسی که دروغگو ست ...

« زردی من از تو ..سرخی تو از من » ؛ « غم برو ..شادی بیا..» ؛ آجیل چهارشنبه سوری و فال حافظ و یه آرزو کن و « بپر از رو آتیش» ... دوست ندارم !

روزهای آخر اسفند؛ در و پنجره و بوی بهار آمیخته با رایت و وایتکس و تاید و دستمال کهنه و «آقا ولی» و بشور و بساب ... لباس و کیف و کفش نو و خرید عید و برو و بیا و دانشگاه دو در...دوست ندارم !

هفت سین و ماهی و سبزه و سیر و سرکه و سمنو و عیدی و دو هزاری نو ؛ میوه و شیرینی و شکلات و شربت و پذیرایی و بشین و پاشو  ...بر دار و بذار و  اینها می رن و اونا می آن و خونه ی عمه اینها و عمو اینها و «ماشالله ..چقدر بزرگ شدی !» و خاله بازی ...دوست ندارم !

برنامه ی شمال و ذغال و جوجه کباب و سیر ترشی و جاده چالوس و تخمه و کنار دریا و جنگل و رود خونه و سی سنگان و نارنجستان و مسافرت دست جمعی و بگو بخند و کیف کن و سیزده بدر و سبزی پلو با ماهی و پیک نیک و سبزه ی گره زده...دوست ندارم !

اصلا من هیچی دوست ندارم !!

آخه کدوم عید لعنتی؟

کدوم بهار؟!

یکی من رو از شر این هوای بهاری ملس دروغگو و شکوفه های درخت گیلاس گوشه حیاط و قهقهه های پوچ اطرافیان نجات بده .. من ظرفیت و حوصله ی هیچ کدوم رو ندارم ..

دلم می خواد ۳۰ ام اسفند شب بخوابم و  ۱۴ فروردین صبح از خواب پاشم و به زندگی عادی خودم ادامه بدم! «اینجوری همه چیز آسون تره ... باور کنید ..! »


۱) با نمره ی «ترجمه ی متون زبان تخصصی» ۲۰ و «فرانسه(۱)» ۱۸ و «خدمات صنعت جهانگردی» ۱۹ و «تنظیم خانواده» ی ۲۰ ! ترم رو به سلامتی پیچوندیم! دانشگاه رفت تا سال بعد؛ ۲۰ ام به بعد! دلم واسه قیمه پلو دانشگاه و خر خونی مهنا و چرت و پرت های آرمان و جزوه ی همیشه مرتب شروان و داش پگاه ( هم کلاسی های روانی ام )و صد البته حراست جیگمل مون یه ذره می شه!

۲)آقا امسال جشنواره روبه عبارتی ترکوندیم بس که تو صف سینما از صبح تا شب ولو بودیم!

سر «  خون بازی»  مجبور شدیم بعد از ۵ ساعت صف وایسادن زیر بارون! جیب مبارک رو بتکونیم و هفت تا هزاری ناقابل  تقدیم دزدان ( نخیر ببخشید بازار سیاه فروشان محترم) معتاد ! کنیم و روی زمین زیر دست پای ملت ولو شیم و فیلم رو ببینیم که الحق می ارزید! بازی باران کوثری و بیتا فرهی فوق العاده بود. به خصوص بیتا فرهی در نقش مادر باران؛جوری که ناخودآگاه  احساس  کردم مامان خودم رو پرده داره بازی می کنه! دست «رخشان بنی اعتماد» درد نکنه! فیلم برداری« محمود کلاری» هم درست مثل عکس های سیاه سفید معرکه بود !

«رییس» مسعود خان کیمیایی با فیلم نامه ی بی سر و ته و آدم بد ها و قهرمان های لات با مرام و معرفت و رفیق بازی و جمله های کشدار ؛ هرچند با وجود بازی خوب «پولاد کیمیایی» ؛ فیلم بدی از آب در اومده بود! حیف ۴ ساعت صف و ۲ هزار تومان بی زبون! ( کجاست فیلم سازقیصر و گوزن ها و رد پای گرگ و ضیافت ..)

«اخراجی ها » با همه ی حاشیه ی بسیار و ساپورت صدا سیما و بودجه ی آنچنانی و مسعود ده نمکی ( که تند تند دم در سینما سرک می کشید و لبخند های معنی دار به تماشاگران می زد) و یکهوو از سردبیری هفته نامه ی «شلمچه » به کارگردانی روی آورده  و به قول خودش مدیوم عوض کرده ! فیلم سر تا سر خنده و پر ستاره و عام پسندی است که درواقع یک « لیلی با من است» پیشرفته به حساب می آید! که تونست عنوان «فیلم منتخب تماشاگران» رو نصب خودش کنه! فیلم به نظرم به شدت دو پاره بود! ( اکبر عبدی هم مثل همیشه در نقش زیر ۴۰ سال !طنازی می کرد !! )

و اما «سنتوری» داریوش مهرجویی که اگر نبود و لذت دیدن اش رو نمی چشیدیم خیلی چیز ها از دستمون رفته بود! بازی فوق العاده ی بهرام رادان در نقش به یاد موندنی(علی سنتوری) با اون گریم محشر و استثنایی و همینطور گل شیفته ی فراهانی متفاوت تر و رئال تر از همیشه ؛ قطعه های سنتور زنی « کامکار» همه و همه نشون می ده که مهرجویی بعد از ۶۵ سال زندگی هنوز می تونه با جادوی سینما و ساز علی سنتوری و غم و عشق اش ما رو ببره به جایی که نفهمیم چطور دو ساعت روی زمین سرد سینما استقلال چمباته زدیم  و تو فیلم غرق شدیم! داریوش جون همه جوره داریمت! ( مرغ و سیمرغ کیلو چنده؟!)

۳) اسکار امسال همه رو با جایزه ی «مارتین اسکوریزی» ذوق مرگ کرد! بلاخره قبل مرگ اسکار گرفت و خیال ما رو راحت کرد!

۴)  نمی دونم کجا شنیدم که  یکی می گفت‌: «عشق یعنی زندگی را باختن ...چند سالی را با هر الاغی ساختن ..! »

۵)دپپپپپپپپپپپپپپپپپپپ زدم به شدت! ( همه اش زیر سر این عید بازیه! )

نظرات 34 + ارسال نظر
پگاه پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:02 ق.ظ http://cheshberah.blogsky.com

اول که سلام و بعد هم به سال نو کار ندارم ولی بهارت مبارک این بهار هواش معجزه میکنه ! چند روزی هست بوی هواش میادا شاید اور دز شدی که دپ زدی خانوم خانموما ! من که با هواش یه لبخند لوس به قطر تمام صورتم میشینه رو لبام ولی خب قبول دارم یه وقتا اضطراب یا دلهره یا یه حس کوفتی غیر قابل جویدن به آدم تزریق میکنه که خب..!
۰) راستی برعکس تو من دلم حسابی هوای مسافرت داره یه شیرازی جایی ! با کلی عکس یادگاری که پرینت کنی۶ تا آلبومو پر کنه ! اوووه با کلی سوغاتی و دوییدن تو دشت و صحرا که وقتی ۱۳ ۱۴ هم برمیگردی تهرون حسابی تپل و لپ گلی شده باشی ! ولی خب امسال عید برنامه هیچ جا رو نداریم فوق فوقش ۴ ساعت جاده چالوس نشستن و آبتنی کردنه !‌
۱) واسه من دانشگاه درسته رفته تا ۱۵ هم ولی همه ی عید فکر کنم عین بچه دبیرستانی ها باید رو پروژه ی فناوری اطلاعات و سیستم عامل کار کنم شبکه GSM و سوئیچینگ و رادیو ماکس هم که خراب شدن رو سرم و ... میدونی دلم میخواد با سواد این ۲ سال تموم شه ! نمیخوام فکر کنم هدر رفته !
۲)جشنواره که من باز هم جا موندم و راستش زیادم دغدغه ی رفتنش و نداشتم ولی اخراجی ها رو که دیدم و پسندیدم کرکره خنده در کمال متانت ! لایق جایزه بود ...
۳) من میدونم کجا شنیدیش! تو آهنگ رپ ؛گربه نره؛ که حسین تهی و امیر تتلو و اردلان طعمه خوندن : عشق یعنی زندگی را باختن چند سالی با هر الاغی ساختن !.... رپم گوش میکنی نیلوفر !‌

۴) همین دیگه فعلا .. آهان فاز اندی این روزا خوب جواب میده ها ... اگه تا روز قیامت داشتنت نباشه قسمت .. چش براه تو میمونم با دلی پر از صداقت ...اگه با اشکای گرمم دل سنگ برام بسوزه اگه جسم من بپوسه بعد دنیای دوروزه ....! ششششششتتتتتتتتت!

هادی پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 03:38 ب.ظ http://hanooz.blogsky.com

پس لینک من کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دژاوو جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:28 ق.ظ

جدا ده نمکی چه جوری فیلم ساخته؟

پسرک تنها جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:31 ق.ظ

پس تو چی دوس داری؟! کتک؟!!

دژاوو جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:38 ق.ظ

اووووووووووووممممممممممممممممم!!!!!! تنظیم خانواده ۲۰؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مریم جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:46 ق.ظ

دلم از این زندگی گرفت...
گاهی چقدر دلتنگی هامون بهم شبیه ...و من چقدر خوشحالم که هستی و می نویسی ...

م. جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:00 ق.ظ

همه اش را خواندم خانم...

میدانی... عوض شده ایم...همه ماجرا همین است!

کاش میماندیم به سادگی همان کودکی هایمان !
نه این رنگ ولعاب اینها دورمان کردند

خیلی دور شدیم

[ بدون نام ] جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام قشنگم....
منم اصلاْ حالو حوصله ی عید رو ندارم....
دیشب که باهات حرف زدم فک کردم از دلتنگیم کم می شه در حالی که بیشترم شد..
قبل از رفتن سعی می کنم بیام و ببینمت
دوست دارم..

متولد ماه فوریه جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:38 ب.ظ

سلوم ! ۲ تا پست ؟ دروغ می گی ! می دونی من حتی به مامانم هم نمی گم جیگملتو بعد بیام به تو بگم ؟ داری که ؟ اصلن از شماره ۴ خوشم نمی آد شماره ۵ هم یه گرفتگیه محدوده با کمی جوهر نمک و آب گرم حله !

جودی آبوت ( ستاره ) خشمگین شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:18 ب.ظ http://judy-aaboot.blogfa.com

گمشو گوشیتو جواب بده اس ام اساتو جواب بده تا از شر اینا که گفتی خلاص شی گیر بدترشون که من باشم بیفتی نیلوفر جدی از دستت ناراحتم خفن چقدر خوشحال شدی اونروز که نوشتم ستاره واقعا که خجالت داره قباحت داره باهات قهرم سه پیچ

حامد یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:28 ب.ظ http://Anonym.Blogfa.Com

روی بوم نقاشی‌ام دیگر رنگی از تو نمی‌زنم. حتی نگاهی، صدایی، لبخند و گریه‌ای از تو در تابلوی امروزم نمی‌کشم. آخر آن هنگام که صادقانه می‌خواندمت، پناهنده کدام درگاه بودی. آنگاه که سیل اشک چشمان منتظرم تو را می‌جست، لبخند کدامین لبان بودی. بگو وقتی مهر و وفا و پاکی‌ام را نثارت کردم، عشق را با چه معامله می‌کردی. هنوز نیمی از بوم، سفید مانده و آبی موج دریا هر روز تکه‌ای از صخره‌ی وجودم را می‌کند. دلم برای خودم عجیب می‌سوزد.

حضرت عشق --**روزبه **-- دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:17 ب.ظ http://hazrat-eshgh.blogsky.com

آری باز هم در کوچه پس کوچه های چشمانت غریبی می کنم
و سحرگاهان که شبنم آیتی از پاک بودنت را به عالم می بخشد
و گل ها بستر آیات می کردند
به مهراب بهاران
سال نو رو پاک تر از شبنم گل ها برایت آرزو دارم...
....میخونه ی ** حضرت عشق ** به مناسبت بهار نو
آپ شد
منتظرم
راستی با تبادل لینک چطوری ؟
من که لینکتو گذاشتم ت ووبم منتظر لینکم هم اینجا هستم
!
فعلا.........
------ یا حق ! ---- -

پرنس دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:36 ب.ظ http://theprince.persianblog.com

اول!!!!
سلام ،رسیدن عید رو بهت تبریک میگم و آرزو میکنم که سال نو شروع یک موفقیت و خوشبختی نو تو زندگیت باشه و قشنگی هایی رو تو سال نو تا آخر عمر تجربه کنی که تا حالا حتی فکرش رو هم نمیکردی
راستی منم با زندگی عادی موافق ترم...می بینم که تنظیم
خانواده ات هم که بیسته؟!؟!؟

جودی ابوت سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:59 ب.ظ http://www.judy-aaboot.blogfa.com

سلام بر بی معرفت ترین دوستی که تو کله تاریخ سینما داشتم .
بای

مهتاب پنج‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:31 ق.ظ http://daamodel.blogsky.com/

آجی نیلو جون سال نوت مبارک عزیییییییییییییییزم
یه سر پیشم بیا
راستی همه اینایی که اینجا گفتی دوس نداری بهم گفتن دوووووووووست دارن خیلیییییییییییییییی زیااااااااااااااد (قافیه هم اصن نمیخااااد)
بخند گلم همه زیباییا مال تو ان فقط بخواه که داشته باشیشون بدون چطور بخوای این مهمه. عزیزترینت همیشه حواسش بهته میدونم که میدونی پس شااااااااااااااااااااااد بااااااااااااااااش:*
بوووووووووووووووووس

حافظ دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:59 ق.ظ

یک سال قرآن به سر گرفتیم.زنجیر زدیم.شکم گشنه سیر کردیم به امید اینکه خدا یه امسال تو رو شفا بده..زهی خیال باطل!!!! در بساط نکته دانان خود فروشی شرط نیست..یا سخن دانسته گو ای مرد(بخوان نیلو) عاقل یا خموش....عیدت مبارک.. حداقل تو این عیدی به جا اینکه تا ۱۳هم بخوابی!! ۴تا نقد فیلم بخووون که نگن فلانی......

نارسیس دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:13 ب.ظ http://pacific.blogsky.com

باور کن که نه!
این جوری آسون تر نیست!
اینجوری همه چیز فقط سیاه تره..
زشت تره..
گلم..
من و تو نمیتونیم با روزگار بجنگیم..
بیا باهاش کنار بیایم..
این جوری همه چیز قشنگتره عزیز دل نارسیس..
مممااااااااااااااااااااااااااااااچچچچچچچچچچچچچچچچ
چه عجب!
قدم رنجه فرمودین :دی
سال نوت مبارک باشه :دی
دلم برات تنگ شده بووووووووووووووووووود

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:01 ق.ظ http://www.wall.blogsky.com

سلام..
شاید دلت خوش نیست...پس شاید باید گاهی پا رو دلت بزاری الکی خوش باشی..

یاشار جمعه 17 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:44 ب.ظ

بهر حال یه کارایی رو باید برای بقیه بکنی نثلا من امسال ۱۳ به جای هر کاری رفتم جلوی باغچه ی جلوی خونه وافتادم به جونش.

م. شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:17 ق.ظ http://solouk.ir

سلام ...
داشتم بعد سالها آرشیو نشریه شلمچه رو نگاه میکردم...بنده خدا چه دل پری داشت از قبلی ها...از وزیر وقت ارشاد !
که الان تو لندن مشغول یادگیری زبان شیرین عبریه!
از اونهایی که تو پارک لاله بسیجی ها رو کتک میزدن و بعد خودشون
مظلوم میکردن
از مبارزه با پدرشهرام (کرباسچی)......
چه روزهایی بود....چه خوب بود که گذشت و روزگار نماند به اون عده که آقا زاده هاشون ماشین دولتی رو معامله میکردن
و....

اینها رو ول کن!
راجب به الان داریم صحبت می کنیم!
و اینکه الان کی چی سوار می شه و چی می گه!

م. یکشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:33 ق.ظ http://solouk.ir

حیف....

شما به شرقتون میرسید...چون بعد از اون کاریکاتور مسخرش مورد عفو قرار گرفت....
ولی تکلیف ما چه میشود...شلمچه....جبهه...حالا هم "سوره"
هرکی مخالف حکومت باشه خوب تحویلش میگیرن ولی هرکی دلسوز باشه یه عده احمق میزنن تو سرش
بذار یه داستانی برات بگم...من تو این نت یه دوستی داشتم که از این بلاگرهایی بود که یه مدت بازداشت شد...یه مدت هم تو اعتماد ملی مینوشت....مخالف ولایت فقیه هم بود و...
حالا فکر میکنی کجاس؟
داره تو نیویورک با همسرش سیزده بدر و 14 بدر میگیرن و عشق و حال و یه سایت خبری هم زده
میگم مام یه وبلاگ ضد جمهوری اسلامی بزنیم بد نیست به یه نون ونوایی میرسیم
کانادایی..لندنی جایی

خیلی از این شاخه به اون شاخه می پری !
نیازی هم به کل کل نمی بینم !
چون اینجا یه بلاگ شخصی هست!
نه تریبون سیاسی!
وسلام !

م. چهارشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:10 ق.ظ

همیشه همینطور بوده.....من هم دنبال کل کل نیستم...

....روزگار جالبی داریم

والسلام

حضرت عشق --**روزبه**-- جمعه 24 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 04:50 ب.ظ http://hazrat-eshgh.blogsky.com

...چاره ای جز این ندارم آخه خون شدی تو رگ هام...می میرم اگه نباشی بی تو من بد جوری تنهام...من چه جوری تو رو خواستم ؟تو چه جور ازم گذشتی...
--------
سلام
میخونه ی **حضرت عشق** آپ دیت شد !
منتظرتم
قربانت راستی کو لینک من ؟؟؟ هنوز نذاشتی ؟
فعلا....
--------- یا حق !‌---------

دژاوو جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:58 ق.ظ http://dejavuu.blogsky.com

لولو؟؟

کاپیتان بدون هواپیما دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:07 ق.ظ http://captainos.blogspot.com

به شدت با نوشته هات موافقم

HanieH¤MieLAsaLi سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:56 ق.ظ http://mielasali.persianblog.com/

_ MessLe HaMiShe SaDo RaVoN , NeVeShTehaTo DoOssT DaRaM MovaFaGh BaShi BoOs BoOS

پرنس دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:54 ب.ظ http://theprince.persianblog.com

کجایی پسسسسسسسس؟

علی دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:27 ب.ظ http://ab1.blogfa.com

حالا که عید بازی تموم شده.دیگه چه مرگته؟

جودی آبوت جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:52 ق.ظ http://www.judy-aaboot.blogfa.com

هی هی هی . سلام . پیر شدیم از دسته تو رفت . آخیش عیدم تموم شد تو هنوز نیومدی داره ساله ۸۷ می رسه تو هنوز نیومدی من . کجااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایی ؟//////////

setare جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:35 ب.ظ http://setareye.sharghi.mihanblog.com

salam nil0oiiiiiii:* kh0obi?:* kheyli vakh b0od nay0omade b0odam:">ishala hamishe shad bashi nanazi:*

پسرک تنها یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:28 ب.ظ

بدی

چشم تو چشم چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:29 ب.ظ

سلام
.
.
دپ زدی به کجا ؟!

امیر چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:10 ب.ظ http://amir-sakrha

عشق بلندتر از آن است که
زیر کوتاه نگاهی عتاب آور پا مالش کنی
عشق حقیقی تر از آن است که
پشت ابری حیاهای ناراستین پنهانش کنی
عشق یتیم تر از آن است که
به دست رودخانه روزگارش بسپاری

حرف ندارهههههههههههههههههه

م. پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:49 ق.ظ http://solouk.ir

سلام
در دهمین سالگرد دو خرداد شما و دوستان رو دعوت می کنم به مطلبی با عنوان:
دموکراسی و جورابهای خاتمی
والسلام
solouk.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد